Onderzoek per domein

Maak kennis met de kenniscentra

Het verwerven van kennis en het toepassen daarvan in het werkveld draagt bij aan het verbeteren en vernieuwen van het onderwijs en de beroepspraktijk. Hogeschool Rotterdam focust haar praktijkgericht onderzoek op vijf regionaal verankerde thema’s, belegd in vijf kenniscentra. Maak hier kennis met de verschillende kenniscentra.

Hogeschool Rotterdam is een toonaangevend kennisinstituut in en voor de regio Rotterdam. Ons opleidingsassortiment bestaat uit een breed aanbod in bijna alle onderwijssectoren. Meer dan 100 nationaliteiten werken en studeren bij ons, met de stad Rotterdam als laboratorium. Ruim 39.000 studenten en 4000 medewerkers zijn verspreid over 15 locaties. En overtreffen zichzelf elke dag.

Onderwijs & onderzoek

Praktijkgericht onderzoek is voor Hogeschool Rotterdam belangrijk om het geambieerde eindniveau van het bachelor onderwijs te realiseren. De verbinding tussen onderwijs en praktijkgericht onderzoek krijgt vorm in de samenwerking tussen opleidingen, kenniscentra en centres of expertise. In interactie met de beroepspraktijk ontwikkelen we een gezamenlijke visie op de toekomst en uitdagingen van het betreffende werkveld én de betekenis daarvan voor huidige en toekomstige professionals. Die visie geeft richting aan de ontwikkeling van het onderwijs en aan de programmering van het onderzoek.

Kenniscentra

Hogeschool Rotterdam organiseert haar praktijkgericht onderzoek in vijf kenniscentra:

Business Innovation

Dé kennisplek op het gebied van innovatie en economie.

Creating 010

In haar onderzoek stelt Creating 010 mensen in hun sociale context centraal.

Duurzame Havenstad

Richt zich op het ontwikkelen van kennis, inzicht en oplossingen voor de transitie van Rotterdam naar een duurzame havenstad.

Talentontwikkeling

Samen met partners in de beroepspraktijk en het hoger onderwijs geven zij antwoord op de vraag hoe talent effectiever ontwikkeld kan worden.

Zorginnovatie

Draagt bij aan de praktijk van de gezondheidszorg. Het kenniscentrum onderzoekt innovaties in en mét de praktijk.