Tips & ervaringen uit het project

“Afgelopen jaar heeft me het inzicht opgeleverd dat taal een teamaangelegenheid is; je moet daar met de collega’s de handen voor in elkaar slaan. Voor collega’s die ook met taalbeleid aan de slag gaan zou ik zeggen: ga met je team (ook) voor taal!”

Marjolein Kempen

Logistics Engineering

“Ik vind het erg leuk om te doen, al heb ik het werk onderschat. De vier uur per week die je krijgt is weinig. Voor mezelf en voor anderen in de toekomst heb ik als tip om goed na te denken wat haalbaar is. Commitment van collega’s en management is echt essentieel. Verder is het belangrijk om tijd te blokken om hieraan te werken, want de tijd gaat snel!”

Sylvia Erlings

WdKA, Leisure Management

“Boeiend, leerzaam en durven experimenteren met andere werkvormen en andere benaderingswijzen die passen bij het soort studenten en hun beroepspraktijk. Een heldere visie op taalbeleid binnen de opleiding is belangrijk. Ook communicatie met andere collega’s en duidelijkheid over de plaats in het curriculum zijn een must.”

Marijke Sallevelt

Informatica