Tips & ervaringen uit het project

“Werken aan een Taalspeerpunt binnen het project Taal en Studiesucces geeft je de mogelijkheid om eens goed te kijken naar hoe Taalvaardigheid binnen jouw opleiding een plek kan krijgen. Mijn tip voor het aanpakken van een taalspeerpunt binnen jouw opleiding? Kijk eerst naar wat er beschikbaar is en wat er al beschreven staat in de literatuur, dat helpt je vaak goed op weg!”

Kirsten van den Heuij

Logopedie

“De samenwerking met de projectgroep heb ik als erg inspirerend ervaren; de bijeenkomsten waren zeer zinvol en wegens de strakke planning goed in te passen in de werkzaamheden. Daarnaast was het altijd interessant om met andere instituten ervaringen uit te wisselen.”

Marlon Ruwette

Pabo

“De grootste winst van dit onderzoek is in mijn ogen dat het de onbeschrijfelijke waarde van geïntegreerd onderwijs en co-teaching aantoont. Door als taaldocent naast mijn collega Marketing in de klas te staan, kon ik met eigen ogen vaststellen waar het door mij geboden communicatieonderwijs niet langer aansloot bij de door hem verlangde vaardigheden.”

Suzanne Fagel

Rotterdam Business School