Onze kenniscentra en Centres of Expertise

De onderzoeks-, praktijk- en onderwijsprojecten uit dit magazine komen van onze zes kenniscentra en twee Centres of Expertise.

Kenniscentrum Business Innovation

Kenniscentrum Business Innovation is binnen Hogeschool Rotterdam dé kennisplek op het gebied van innovatie en ondernemerschap.

Kenniscentrum Creating 010

Kenniscentrum Creating 010 In haar onderzoek stelt Creating 010 mensen in hun sociale context centraal. Daarbij zijn ontwerpers, ontwikkelaars en toepassers van technologie van belang. Door hun keuzes kunnen ze mogelijke bedreigingen van technologie wegnemen of verlichten, bijvoorbeeld door te kiezen voor beveiligde opslag van data en het gebruik van open source software.

Kenniscentrum Duurzame HavenStad

Kenniscentrum Duurzame HavenStad richt zich op het ontwikkelen van kennis, inzicht en oplossingen voor de transitie van Rotterdam naar een duurzame havenstad. Dit doen we door middel van praktijkgericht onderzoek. We focussen ons daarbij op kennisontwikkeling voor het beoogde werkveld van de studenten van Hogeschool Rotterdam, zodat de ontwikkelde kennis van waarde is voor de opleidingen van Hogeschool Rotterdam.

Kenniscentrum Talentontwikkeling

Kenniscentrum Talentontwikkeling Kenniscentrum Talentontwikkeling onderzoekt praktijkgericht hoe professionals zoals leerkrachten, welzijnswerkers, sociale ondernemers en hulpverleners talent kunnen aanspreken en ontwikkelen.

Kenniscentrum Willem de Kooning Academy

Kenniscentrum Willem de Kooning Academy richt zich op transdisciplinair, artistiek onderzoek. Onderzoek in samenwerking met andere kennisdomeinen waar kunstenaars en designers hun manier van denken en werken inbrengen.

Kenniscentrum Zorginnovatie

Kenniscentrum Zorginnovatie draagt bij aan de praktijk van de gezondheidszorg. Het kenniscentrum onderzoekt innovaties in en mét de praktijk.

Centre of Expertise EMI

Expertisecentrum Maatschappelijke Innovatie (EMI) verbindt studenten van Hogeschool Rotterdam, docenten en praktijkpartners. Samen werken wij aan complexe maatschappelijke vraagstukken in Rotterdam-Zuid. EMI maakt het verschil en levert daarmee een positieve bijdrage aan onderwijsvernieuwing en een ongedeelde stad. Bekijk alle hoogtepunten van EMI in hun terugblik op 2021.

Centre of Expertise RDM

RDM Centre of Expertise faciliteert samenwerkingsprojecten tussen onderwijs, onderzoek en bedrijven, creëert op RDM Rotterdam een moderne leerwerkomgeving en organiseert techniekpromotie-events.

Deel deze pagina: